2014-10-06

The importance listening - L'importance d'écouter

We all have our faults. One of mine is talking too much, and talking too much about myself.

Part of it is probably due to growing up as a cherished single child who was given a lot of place in the family.

Part of it is probably social anxiety. I'm not too bad until someone talks to me directly, then I lose my resolutions and bearings.

Part of it is plain impulsiveness. I get excited and all my filters disappear.

We should aim to become calmer, more centered, more aware, which will also allow us to open to the exterior more, to stop telling our own stories and listen to what other people have to say.

We need to let go and remind ourselves that we don't need to feel threatened when someone else takes decisions without us. I'll be fine. Our universe won't collapse.

We need to remember that nothing is as important as we think it is at that very moment.

Just breathe. Just be. Just listen.
Nous avons tous nos défauts. Un des miens est de trop parler, et surtout, de trop parler de moi.

C'est probablement dû en partie au fait que j'ai grandi comme enfant unique dans une famille qui m'accordait beaucoup de place.

C'est aussi probablement dû à une certaine anxiété sociale. Ça ne va pas trop mal jusqu'à ce que quelqu'un m'adresse la parole directement. Alors je perds mes résolutions et mes repères.

C'est aussi probablement de la simple impulsivité. Je m'excite et mes filtres disparaissent.

Nous devrions tous devenir plus calmes, plus centrés, plus conscients, ce qui nous permettra de nous ouvrir davantage, d'arrêter de raconter nos propres histoires et d'écouter ce que les autres ont à dire.

Nous devons laisser aller et nous rappeler qu'il est inutile de nous sentir menacés lorsque d'autres prennent des décisions sans nous. Tout ira bien. Notre univers n'implosera pas.

Nous ne devons pas oublier que rien n'est aussi important que nous le croyons sur le moment.

Respirer. Simplement, être là. Écouter.

No comments:

Post a Comment